Kadra

CIOCIA MARIOLA – edukacja

Z dziećmi pracuję od wielu lat i wciąż zachwycają mnie swą niepowtarzalnością, spontanicznością, naturalną ciekawością poznawania świata i pomysłowością. Wyższe wykształcenie pedagogiczne ze specjalizacją pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna zdobyłam na Uniwersytecie Warszawskim, najwięcej jednak nauczyłam się od podopiecznych, najpierw pracując w przedszkolu później w Klubie

Malucha. Doświadczenie to pomogło mi głębiej wejść w dziecięcy świat, lepiej odczytywać oraz zaspokajać potrzeby maluszków, wspierać je w rozwoju, pomagać w poznawaniu siebie i otaczającego świata.Dostrzegłam, że w każdym dziecku tkwi wiele dobra i ważne, by pomóc małemu człowiekowi to dobro odkrywać i pomnażać. Myślą, która nadaje kierunek mojej pracy dydaktyczno- wychowawczej są słowa Marii Montessori „Pomóż mi zrobić to samemu”. Nawet jeśli dziecko jeszcze niewiele potrafi samo zrobić, istotne aby miało okazje do odnoszenia sukcesów, które pozwolą nabrać przekonania, że jest akceptowane, ważne, wartościowe. Zależy mi na tym, by właśnie w takiej atmosferze akceptacji mogły wzrastać powierzone mojej opiece dzieci. W pracy z maluszkami na co dzień chętnie wykorzystuję posiadane uzdolnienia i umiejętności, zwłaszcza plastyczne i muzyczne, by uatrakcyjniać ich pobyt w placówce. Swoje kompetencje zawodowe wzbogacałam również poprzez udział w różnych kursach i szkoleniach:Warsztaty pedagogiczne w zakresie pedagogiki Montessori; Warsztaty nt. „Wykorzystanie pedagogiki zabawy w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”; Szkolenie nt. metod nauczania języka angielskiego w przedszkolu; Szkolenie nt. „Komunikacja w rodzinie”; Warsztaty metodyczne „Zabawy z chustą”, Warsztaty metodyczne „Plastyka w czterech porach roku – lato”; Warsztaty metodyczne „Wytwórnia 4. Dobry pomysł nie jest zły. Techniki plastyczne w pracy twórczej z dzieckiem”; Szkolenie nt. „Praca z trudnym dzieckiem”; Kurs „Diagnoza pedagogiczna i obserwacja rozwoju dziecka”; Warsztaty „Origami”; Szkolenie nt. „Warsztaty plastyczne”; Kurs elementarny „Pierwsza pomoc”; Kurs podstawowy bhp i p.poż. na stanowisku administracyjno-biurowym; Kurs „Wstępna Pierwsza Pomoc – resuscytacja”; Kurs komputerowy „Postawy wykorzystania komputera w racy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej”; Instruktarz ogólny BHP; Kurs dla wychowawców kolonijnych.

 

Ciocia Luiza – edukacja

Ukończyłam studia na kierunku pedagogika ze specjalizacją: edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym oraz na kierunku pedagogika specjalna ze specjalizacją: terapia pedagogiczna.
Jestem osobą odpowiedzialną, empatyczną oraz sprawiedliwą, mającą dużo pomysłów. Bardzo lubię spędzać czas z dziećmi w sposób kreatywny. Staram się dostrzegać potrzeby każdego wychowanka. U swoich podopiecznych pragnę rozwijać sferę umysłową, fizyczną, emocjonalną oraz społeczną, które są niezbędne do osiągnięcia dojrzałości szkolnej. Dążę do tego aby moja praca dydaktyczna przybierała różne formy aktywności dzieci, rozbudzała przede wszystkim ciekawość świata, jak również rozwijała indywidualne zainteresowania każdego wychowanka.

 

Ciocia Kasia – edukacja

Ukończyłam studia licencjackie na kierunku nauczycielskim – edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna na Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej – Curie w Warszawie,  następnie studia magisterskie na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza na tej że uczelni. Swoją przygodę w pracy z dziećmi zaczęłam w trakcie studiów odbywając praktyki w żłobkach i przedszkolach oraz opiekując się prywatnie dzieckiem 2 letnim. W tym czasie towarzyszyłam w codziennym życiu maluchom od 6 miesiąca do 6-go roku życia, co praktykuję do teraz

Jestem osobą pogodną i uśmiechniętą. Staram się być konsekwentną, choć dzieci potrafią mnie czasami perfekcyjnie podejść i „zmiękczyć”. Cieszą mnie ich małe sukcesy, takie jak samodzielne założenie kapci, ulepienie z plasteliny zwierzątka czy przejście w parach podczas spaceru. Uważam, że watro włożyć w pracę wiele trudu, aby później na twarzy choć na chwilę pojawił się uśmiech satysfakcji, abym mogła powiedzieć sobie „udało się”.

Maluchy wiedzą, że zawsze mogą liczyć na moją pomoc i wsparcie. Za to otrzymuję ich bezgraniczną przyjaźń i zaufanie, uśmiech na powitanie i czasami smutne miny na pożegnanie. Doświadczenie nauczyło mnie, że każde dziecko od momentu swoich narodzin posiada swoją osobowość, dlatego do każdego dziecka podchodzę indywidualnie, tak by z jego twarzy nie schodził uśmiech. Jestem szczęśliwa, że mogę tego doświadczać na co dzień w pracy jako nauczyciel – wychowawca oraz w życiu prywatnym jako mama.
 

Ciocia Asia –  zajęcia przyrodniczo-matematyczne
Skończyłam chemię na Uniwersytecie Warszawskim. Chętnie wykorzystuję to w pracy – cieszę się, kiedy mogę wytłumaczyć i pokazać dzieciom, jak działa świat. Prowadzę w przedszkolu zajęcia matematyczno- przyrodnicze, na których robię eksperymenty chemiczne oraz fizyczne, a także gry i zabawy matematyczne. Dzieci je bardzo lubią i dobrze się na nich bawią, a przy okazji uczą się myśleć logicznie i abstrakcyjnie oraz wyciągać wnioski z obserwacji i doświadczeń.

Ukończyłam kurs opieki nad dziećmi do 3 lat, gdzie pojęłam zawiłości psychologii rozwojowej. Teraz jestem w trakcie studiów pedagogicznych.

Wierzę, że nie ma dzieci niegrzecznych – są tylko takie, których potrzeby nie zostały spełnione, a zadaniem nauczyciela, opiekuna oraz rodziców jest te potrzeby wykryć i znaleźć rozwiązanie.

 

Ciocia Ola – zajęcia sportowe

Praca z dziećmi od zawsze przynosi mi wiele radości. Pasjonujące jest to, że codziennie mogę uczestniczyć w odkrywaniu świata przez nich i tego jak go postrzegają. Wykształcenie wyższe zdobyłam na Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Ukończyłam takie kursy i szkolenia jak: kurs trenerski Polskiego Związku Piłki Siatkowej, (umożliwił mi zdobyć doświadczenie w prowadzeniu różnych grup wiekowych), kurs „Opiekuna w żłobku” organizowany przez Centrum Pedagogiczne „Widnokrąg”, kurs „Pierwszej Pomocy”, kurs dla wychowawców kolonijnych.
Sport i muzyka towarzyszą mi od najmłodszych lat i są ważną częścią mojego życia, dlatego chciałabym się tymi pasjami podzielić z dziećmi. Prowadzone przeze mnie zajęcia sportowe będą miały na celu rozwinięcie koordynacji ruchowej a także współpracy w grupie.

 

ciocia Beata – zajęcia rytmiczne

Z dziećmi pracuję od 8 lat. Swoje wykształcenie i doświadczenie zdobyłam w Szkole Muzycznej, warsztatach muzycznych, wokalnych oraz wieloletnią pracą w przedszkolach, żłobkach prowadząc zajęcia muzyczne, instrumentalne i wokalne. Obserwując dzieci dostrzegam znaczący wpływ muzyki na ich rozwój, ale też nastrój. Maluchy, ale też starsze dzieci lubią „muzykować”; śpiew i taniec to jedna z najbardziej naturalnych dla nich aktywności. Dzięki muzyce dzieci uczą się wrażliwości, kreatywności, rozwijają talenty i mają możliwość wyrażenia siebie. Ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiczną PEDAGOGIKUM a obecnie studiuję pedagogikę wczesnoszkolną z terapią pedagogiczną

 

CIOCIA BEATA – zajęcia logopedyczne

Czas wczesnego dzieciństwa to cudowny okres też dla nas- dorosłych obserwujących małego człowieka: jego spontaniczność, kreatywność, ciągłą chęć rozwoju i bezgraniczne zaufanie do świata i innych ludzi. Obserwacja maluchów, asystowanie w ich ciągłych zmaganiach się ze światem to wspaniałe doświadczenie. Chciałam stworzyć miejsce, w którym dzieci czują się szczęśliwe i bezpieczne, gdzie panuje atmosfera szacunku i akceptacji, by dzieci czuły się ważne i potrzebne. W swojej pracy kieruję się szacunkiem do dzieci, próbami zrozumienia i wyjaśnienia nurtujących ich spraw i problemów. Dbam, by każdy miał możliwość wykorzystać swój potencjał w sposób najlepszy na dnym etapie rozwoju. Dlatego najważniejszymi potrzebami dziecka są dla mnie są te związane z emocjami, uczuciami i aktualnymi przeżyciami. Wraz z całą kadrą starmy się wspierać dzieci, odkrywać dziecięce potencjały tak, wszechstronnie i harmonijnie się rozwijały.
Z wykształcenia jestem logopedą, polonistką, terapeutą S.I. Prywatnie mamą trzech synów.
 

Język Hiszpański

Zajęcia mają na celu wprowadzenie dzieci w świat języka hiszpańskiego poprzez zabawę, piosenki, gry. Wszystko po to, aby zakiełkowała w nich chęć  do nauki języka, aby hiszpańskie słowa i jego nauka kojarzyła się z przyjemnymi rzeczami, aby dziecko czuło radość i satysfakcję z każdego poznanego wyrażenia, aby zaznajomić się  i oswoić  się z  nieznanym  językiem, aby w końcu móc komunikować  z więcej niż połową świata, która mówi po hiszpańsku i czerpać  z tego radość.

Autorski program zajęć  opiera się przede wszystkim na zabawie, przez którą dzieci uczą się najchętniej. Tworzony jest   na podstawie  materiałów  kreowanych specjalnie dla danej grupy wiekowej (np. piosenki  stworzone na melodie znanych polskich  piosenek) oraz  wszelkich dostępnych pomocy zarówno w kraju jak i za granicą.

Na tych zajęciach dzieci (w zależności od indywidualnej percepcji każdego z dziecka) już po pierwszych, drugich zajęciach potrafią zanucić powitanie w języku hiszpańskim !!!

 

Język Angielski

Szkoła Linguin prowadzi zajęcia z języków obcych dla dzieci i młodzieży. Nasze zajęcia odbywają się w kilkunastu placówkach w Warszawie. Zaufały nam zarówno placówki publiczne jak i prywatne. Prowadzimy zajęcia w żłobkach, przedszkolach oraz szkołach podstawowych. Mamy doświadczenia w pracy w placówkach z oddziałami integracyjnymi.  W Linguin my mówimy językami świata. A co za tym idzie?

L – lubimy uczyć I – Indywidualne podejście N – Naturalne przyswajanie wiedzy G – Globalne podejście U – Umuzykalnienie I – Immersja N – Nowoczesne techniki i metody

 

ZAJĘCIA TANECZNE

Ruch jest przejawem życia, a aktywność fizyczna to czynnik kształtujący organizm ludzki i jego funkcje. Dlatego tak ważna jest aktywność fizyczna już od najmłodszych lat. A to właśnie TANIEC jest dla dziecka najprzyjemniejszą formą ruchu. Przez ruch dziecko poznaje samego siebie, swoje możliwości, a także rozwija wiarę we własne siły. „Nadzorowanie” ruchu dziecka jest bardzo ważne. Pozwala prawidłowo wykonać każde zadanie na zajęciach tanecznych.

Zajęcia prowadzone są według  ściśle ułożonego  programu, odpowiedniego dla poszczególnych grup wiekowych (od 1,5 roku życia do 6 lat)  Na zajęciach z tańca dzieci poznają podstawowe

kroki taneczne.  Podczas zajęć tworzymy choreografie, które prezentujemy na licznych przedstawieniach i pokazach. Każdy układ tańczony jest do znanych i uwielbianych przez dzieci piosenek.

Rytmiczna muzyka i proste słowa wpadają od razu w ucho. Młodzi tancerze poznają zarówno polskie jak i angielskie oraz hiszpańskieutwory…ale nie tylko.  Tańcząc uczą sięśpiewać obcojęzyczne piosenki. Zajęcia z tańca uatrakcyjniają liczne zabawy ruchowe.

Anna Jasińska – certyfikowany instruktor tańca. Pierwsze kroki taneczne stawiała w przedszkolu. W wieku 8 lat przystąpiła do formacji tanecznej „Flick”, w której przez 12 lat trenowała taniec towarzyski. Brała udział w międzynarodowych, ogólnopolskich i wojewódzkich turniejach zdobywając wysokie miejsca na podium. Jako studentka Akademii Wychowania Fizycznego należała do Zespołu Tańca Ludowego „Warszawa”. Była tancerką w zespole, który polskiej piosenkarce towarzyszył w trasach koncertowych na terenie kraju i za granicą. W roku 2011 przystąpiła do zespołu „All-purpose dancers”, gdzie wraz z uczestnikami znanych programów telewizyjnych tworzy spektakle taneczne. Obecnie jest instruktorem tańca w wielu warszawskich placówkch prywatnych i państwowych.